...n-au mai văzut pe
nimeni decât pe Isus
Marcu 9,8 |
Reactualizat: 31.10.2024 |
Tineri în credinţă
|
|
|
|
Un adevăr uitat: Care este de fapt esența, conținutul, scopul adevăratei vieți creștine? - Stephan Isenberg | |||
Versete călăuzitoare: Iosua 3; 1 Corinteni 10.11 Dacă ai fi întrebat ca și creștin: Care este de fapt esența, conținutul, scopul adevăratei vieți creștine? Ce este de fapt deosebit în a fi creștin? Atunci probabil ai spune, că tu ai primit iertarea păcatelor prin Hristos și că ai fost eliberat de puterea păcatului. Poate vei mai spune și că esența vieții creștine este speranța ta de a fi într-o zi „la Isus”. Și dacă ai venit de curând la credință, atunci acest limbaj este complet normal. Dar dacă ești creștin credincios de ani de zile și ai ajuns să-L cunoști un pic mai bine pe Domnul Isus, atunci ar trebui să poți spune mai mult decât că păcatele îți sunt iertate și că cerul te așteaptă acum. | |||
|
Ești tu un ambasador pentru Hristos? - Philip Nunn | |||
Versete călăuzitoare: 2 Corinteni 5.20; Efeseni 6.20
Pe 2 august 1990, invazia Kuweitului
de către Irak a șocat întreaga lume. În câteva zile, atenția întregii
lumi a fost îndreptată spre unele ambasade străine din Kuwait City.
Ar fi
îndrăznit armata irakiană să sfideze dreptul internațional și să
invadeze aceste ambasade? Cum ar trata ea personalul? Invadarea unei
ambasade sau rănirea unui ambasador ar fi o confruntare directă cu
țările pe care le reprezintă. Trimiterea unui ambasador sau a unui
reprezentant dintr-o țară în alta a fost o practică obișnuită timp de
secole. În Noul Testament, cuvântul ambasador este folosit de două ori. În primul rând, apostolul Pavel folosește acest termen ca imagine pentru a-i ajuta pe creștinii credincioși să înțeleagă rolul lor pe pământ. „Noi suntem deci ambasadori pentru Hristos”, scrie el, „ca și cum Dumnezeu ar îndemna prin noi” (2 Corinteni 5.20). Iar mai târziu, închis în închisoare, el a declarat: „Sunt un ambasador în lanțuri” [pentru Evanghelie] (Efeseni 6.20). Imaginea creștinului credincios ca ambasador al lui Isus Hristos este la fel de relevantă astăzi. | |||
|
Învățarea disciplinei - David Roderick Reid | |||
Versete călăuzitoare: 1 Corinteni 9.24-27 În analogia sa din 1 Corinteni 9.24-27, Pavel se referă la jocurile grecești, precursoarele Jocurilor noastre Olimpice. În acea perioadă existau competiții de alergare, lupte, box și alte sporturi. Versetul 24 înseamnă că toți creștinii ar trebui să alerge ca învingătorii. Aceasta înseamnă că trebuie să fim la fel de disciplinați în pregătire și competiție ca orice atlet victorios. | |||
|
Stil de viață disciplinat - Cor Bruins | |||
Versete
călăuzitoare:
1 Corinteni 9.26,27; 1 Corinteni 6.12; Galateni 5.22,23 Ucenicia are de-a face cu disciplina! Fără disciplină, nu suntem ucenici. Disciplina, ordinea și stăpânirea de sine sunt necesare mai mult ca oricând. Stăpânirea de sine? Pentru mulți, acesta este un cuvânt ciudat și de modă veche. Dar Biblia ne spune că stăpânirea de sine este una dintre filigranele „autenticității” unui copil al lui Dumnezeu și un semn clar că Duhul Sfânt locuiește în el (vezi Galateni 5.22,23). | |||
|
Sportivi și creștini: Înainte spre țintă! - David Roderick Reid | |||
În competițiile
olimpice, sportivul trebuie să se concentreze asupra țelului - nu
asupra premiului - pentru a câștiga premiul. El nu se poate grăbi să
ajungă direct la masa cu medalii! Pentru a câștiga aurul,
atletul trebuie să aibă obiectivul înaintea ochilor. Acest lucru poate
fi evident când vine vorba de atletism și de Jocurile Olimpice, dar nu
și când vine vorba de analogia spirituală corespunzătoare. Prea des ne
uităm la premiul victoriei și pierdem din vedere țelul. Filipeni 3.14
se referă atât la premiul victoriei, la „premiul luptei”, cât și la
țelul din viața noastră de creștini. Care este diferența și cum putem
noi, „privind drept spre țintă, să urmărim premiul chemării de sus a
lui Dumnezeu”? | |||
|
Pe pista de alergări - David Roderick Reid | |||
În trecut, dacă un atlet dorea să câștige la Jocurile Grecești, avea nevoie de ore de alergare și de un stil de viață disciplinat. Aplicația la creștinul în creștere este evidentă: trebuie să fim disciplinați în pregătirea noastră creștină. Regulile de antrenament pot include trezitul devreme în fiecare zi pentru a citi Biblia și a ne ruga ... | |||
|
Ca ucenic să ai țelul înaintea ochilor - Stanley Bruce Anstey | |||
Faptul că renunți la propria viață pentru un scop este demonstrat cel mai clar de sportivii care se antrenează pentru Jocurile Olimpice. Acești sportivi își dedică viața scopului de a câștiga o medalie olimpică. Ei fac în mod voluntar sacrificii enorme pentru a-și atinge scopul. De exemplu, ei trebuie să sacrifice alte interese și activități din viața lor. Acestea trebuie să fie puse pe planul doi, ca să spunem așa. Programul lor de pregătire le cere să renunțe la toate lucrurile care nu fac parte din plan - fie că este vorba de mâncare sau de alte activități care intră în conflict cu obiectivele lor. Ei trebuie, așa cum se spune în Matei 16.25, să-și „piardă” viața pentru a atinge acest obiectiv. | |||
|
Scrisoarea unui soldat - Botschafter des Heils in Christo | |||
Această scrisoare a fost scrisă unei surori care își pierduse soțul în război. Joel D., autorul scrisorii, fiind el însuși pe front, are cuvinte de încurajare și mângâiere pentru sora lui. | |||
|
A doua scrisoare a unui soldat - Botschafter des Heils in Christo | |||
Scrisoarea emoționantă a fratelui nostru francez Joel D., pe care o
publicăm astăzi, a fost scrisă cu câteva luni înainte de cea publicată
în numărul din septembrie al revistei „Botschafter
des Heils in Christo”.
Joel D. fusese deja rănit destul de grav la începutul războiului. Abia
recuperat, a fost trimis din nou pe front. De acolo, tânărul de 25 de
ani le-a scris părinților săi următoarele rânduri. | |||
|
Trei tineri care au căzut: Încurajare pentru cei care au căzut - Stanley Bruce Anstey | |||
Poate că te-ai poticnit și ai sentimentul că ai putea la fel de bine să renunți. Dragă prietene, nu face asta! Diavolul vrea să faci asta, dar Domnul vrea să te ridici, să te judeci și să mergi mai departe. Minciuna diavolului este că, dacă ai căzut, ai căzut atât de mult încât nu mai poți fi restabilit. Cain a crezut același lucru. El a spus: „Nelegiuirea mea este prea mare ca să poată fi iertată” (Geneza 4.13). El credea că ceea ce făcuse era prea grav pentru a fi iertat și restabilit, dar aceasta nu era adevărat. Îl ascultase pe diavol. Domnul spusese: „Dacă nu faci bine, păcatul stă culcat la ușă” (Geneza 4.7). Exista o măsură pentru tratarea păcatului lui, oricât de grav ar fi fost el. | |||
|
Trei tineri care au căzut: Șapte motive din ce cauză cădem - Stanley Bruce Anstey | |||
Noul Testament ne oferă o serie de motive pentru care creștinii
credincioși se poticnesc. Aș dori să folosesc timpul rămas pentru a le
trece pe scurt în revistă și a nota cauzele și sper să învățăm ceva
din ele. Cele mai multe căderi spirituale în umblarea creștină sunt
cauzate de unul sau mai multe dintre aceste șapte lucruri. | |||
|
„Și dacă l-ai primit, de ce te lauzi?” - D. R. Reid | |||
Versete călăuzitoare: 1 Corinteni 4.7; Luca 12.48 Sfârșitul anului școlar sau al semestrului înseamnă pentru mulți elevi și studenți fie „bucuria victoriei”, fie „chinul înfrângerii”! Unii primesc premii școlare, respectiv academice și sportive, oferte bune de muncă și burse. Alții, însă, sunt dezamăgiți de notele lor, nu primesc premii, au perspective slabe de angajare și nu primesc burse. Poate că tu te afli într-o categorie sau alta în acest moment. | |||
|
Samson - unul din norul mare de martori ai credinței - M.G. de Koning | |||
Versete călăuzitoare: Judecători 13-16
Istoria lui Samson stimulează
permanent fantezia. Un om deosebit de puternic, și totuși așa de slab.
În contrast cu judecătorii anteriori, care în lupta cu dușmanii au
avut întotdeauna alături de ei și concetățeni, Samson face totul
singur. El nu conduce nicio oștire, ca Ghedeon și Iefta. În această
acțiune ca solitar, în care nu există nicio legătură cu poporul lui
Dumnezeu, devine vizibil egoismul lui Samson. | |||
|
Nivelul nostru de trai - Paul Wilson | |||
Suntem noi mulțumiți cu ce ne putem permite?
Când oamenii tineri își
întemeiază propriul lor cămin, ar trebui să-și facă gânduri despre
nivelul lor de trai, aceasta înseamnă despre cheltuielile pentru casă
sau locuință, despre stilul lor de instalare și despre cheltuielile
pentru îmbrăcăminte, mâncare, mașină și așa mai departe. Lui Dumnezeu
nu-I place dacă am cheltuit totul până la ultimul cent al venitului
nostru sau chiar să trăim peste ceea ce ne permit mijloacele noastre
materiale. Și aceasta nu ne promovează fericirea în niciun fel! | |||
|
Mândrie spirituală?! - Paul Wilson | |||
Mândrie spirituală?!
Înălțarea de sine în vremuri de
decădere Să ne păzim de a ne înălța singuri sau să credem că suntem superiori altora! Vrem să mergem pe calea credinței și să fim conștienți că suntem o parte a eșecului care a pătruns în mărturia creștină. | |||
|
Enoh: un model în credință - Paul Wilson | |||
Versete călăuzitoare: Geneza 5.22; Evrei 11.
Dacă privim înainte, spre anul viitor, și vedem toată răutatea din
jurul nostru – vrem noi într-adevăr să „umblăm cu Dumnezeu”,
așa cum a umblat Enoh cu Dumnezeu? Aceasta ne va costa câte ceva, dar
nu este lauda lui Dumnezeu o răsplată suficientă pentru orice
suferință sau pentru orice pierdere? | |||
|
Nepăsarea spirituală: Suntem încă în flăcări pentru Hristos? - G.F. Barlee | |||
Nepăsător
sau sârguincios?
În aceste zile din urmă, copiii lui Dumnezeu sunt amenințați de
un pericol foarte real, foarte insidios și, prin urmare, este cu atât
mai periculos: lenea spirituală. În trecut, când mărturisirea lui
Hristos putea însemna pierderea tuturor bunurilor și, eventual, chiar
a vieții, acest pericol aproape că nu exista. Riscul de a pierde
bunurile sau chiar viața era atât de real și atât de mare încât cineva
trebuia să fie extrem de serios înainte de a mărturisi credința. Dar,
în zilele noastre, acest risc, în general, nu mai există. Fiecare
gândește și crede ce vrea și nimeni nu-l bagă în seamă. | |||
|
Creștere sau rămânere în urmă? Creștem în har sau dăm înapoi? - G.F. Barlee | |||
Verset călăuzitor: 2 Petru 3.18 Pretutindeni în creație, creșterea indică întotdeauna prezența vieții, iar atunci când creșterea se oprește, motivul este fie boala, fie moartea. Acest lucru se aplică și credincioșilor care sunt „o creație nouă” în Hristos (2 Corinteni 5.17). ... În viața naturală, toți oamenii își încep dezvoltarea lor pământească ca și copii mici și se maturizează treptat până când devin adulți. În același mod, credinciosul este văzut mai întâi ca un copilaș în Hristos. | |||
|
Testul neanunțat - David R. Reid | |||
Verset călăuzitor: Judecători 7.4
E greu de crezut, dar nu mai e mult până când
lucrările de control pentru evaluările semestriale vor fi din nou în
fața noastră! Nu este un gând foarte plăcut, dar să scrii la examene
nu este chiar atât de rău. Desigur, există întotdeauna presiunea și
teama de a nu reuși, dar, în cele din urmă, te poți pregăti mental și
emoțional pentru un examen. Ceea ce te poate surprinde cu adevărat
sunt acele teste neanunțate, cu care unii profesori te surprind brusc!
Aceste controale neașteptate ale învățării pot fi devastatoare.
Totuși, din punctul de vedere al profesorului, aceste teste neanunțate
sunt foarte revelatoare. Cu siguranță îi permit să îi deosebească pe
elevii care cooperează tot timpul, de cei care înghesuie materia în
ultima clipă! Iar acestea arată fără excepție diferența de atitudine a
elevilor față de profesori și față de materia de studiu. Da, testele
neanunțate spun multe despre locul de unde „vine” un elev și despre
„cât de departe” a ajuns acum. Testele neanunțate îi obligă pe elevi
să lase măștile jos! | |||
|
Luaţi în considerare sfârşitul! - Christian Briem | |||
Versete călăuzitoare: Proverbele 14.12; 1 Ioan 3.15; Matei 5.27; 1 Corinteni 11.6; Romani 8.12; Evrei 10.25
Adesea credem că o cale este absolut practicabilă, totul pare clar și drept. De asemenea, credem că ne-am gândit bine; nu este nimic rău în asta. Totodată şi circumstanțele ne par favorabile și că ne susțin decizia. Și totuși, cum ne-am trezit de multe ori că am omis cel mai important lucru, că nu L-am întrebat pe Domnul în privinţa aceasta! Nu am fost atenţi la inima noastră, din care sunt [ies] „izvoarele vieții” (Proverbele 4.23). O astfel de stare și situație este periculoasă pentru creștini. Căci dacă Domnul, în mila Sa, nu reușește cumva să ajungă la inima noastră înainte de a fi prea târziu, s-ar putea dovedi cu ușurință și în cazul nostru cât de adevărat este cuvântul de mai sus.
| |||
|
Cu toate că suferi, nu deznădăjdui - Frank Binford Hole | |||
Versete călăuzitoare: Iov 42; Iacov 5
Noi am auzit de „răbdarea lui Iov”. „Mesajul lui Iov” („mesajul nenorocirii”; „mesajul groazei”] a devenit realmente proverbial. Niciodată în istoria lumii nu a venit vreodată într-o singură zi atâta nenorocire asupra unui om. Diferitele evenimente s-au derulat legate unul de altul aşa că orice gând referitor la întâmplare este exclus şi era clar că toate acestea erau coordonate dintr-o lume nevăzută. Prietenii lui Iov şi el însuşi nu au văzut aceasta, însă el a perseverat şi a lăsat timp lui Dumnezeu să ducă la un sfârşit clar aparentul Său plan întunecat.
| |||
|
Nici un câştig, sau un câştig mare? - Frank Binford Hole | |||
Versete călăuzitoare: Eclesiastul 1.16-2.11; 1 Timotei 6.6
Dacă viaţa ta nu are nici un folos, nici un câştig, atunci s-ar putea că tu mergi pe urmele lui Solomon, însă aceasta are loc nu numai într-o depărtare plină de respect, ci şi la o distanţă foarte mare. Dumnezeu a dat ocazie acestui om remarcabil într-o măsură deosebit de uimitoare să bea bucuria omenească din toate izvoarele posibile, aşa cum noi niciodată nu o vom avea. Prin poziţia lui înaltă, prin înţelepciunea acordată lui în mod deosebit, prin emanaţia spirituală strălucitoare a lui, prin faptul că el era împărat şi că a intrat în împărăţie atunci când aceasta era la înălţimea minunată adusă prin acţiunea şi luptele marelui său tată David, când din toate părţile veneau la el bogăţii uriaşe, el era în stare să-şi permită orice lux şi nu trebuia să renunţe la vreo savurare. Lumea întreagă îi stătea la picioare.
Noi am auzit cuvintele sale. El nu a lipsit inima lui de nici o bucurie. El a făcut în măsură deplină tot pentru ce s-a hotărât. El era în stare să exploreze în întregime până la capăt orice lume care există în mijlocul universului, în măsura în care ele existau în zilele sale. Desigur lumea mecanică era atunci încă una foarte mică în comparaţia cu cea de astăzi, însă lumea spirituală din zilele lui Solomon şi lumea bogăţiei, a strălucirii şi a onoarei erau foarte mari.
| |||
|
Un contrast mare - Frank Binford Hole | |||
Versete călăuzitoare: Eclesiastul 2.4-11: 1 Împăraţi 4.29-34; 10.1-8; Filipeni 3
Între toţi oamenii, a căror viaţă este relatată în Vechiul Testament, Solomon s-a remarcat prin aptitudinile lui intelectuale. Dacă citim 1 Împăraţi 5.9-14 şi primele versete din 1 Împăraţi 10 vedem că Dumnezeu i-a dat lui Solomon nu numai puteri spirituale deosebite, ci şi că Solomon avea aptitudini literare şi poetice mari şi multă cunoştinţă despre toate temele ştiinţelor naturii. Pe lângă aceasta el avea şi o mare înţelegere despre „Numele Domnului”, căci împărăteasa din Seba a fost atrasă de ea: „Şi împărăteasa din Seba a auzit de renumele lui Solomon legat de Numele Domnului.” Solomon era evident minunea timpului său.
Dacă ne îndreptăm spre Noul Testament, atunci putem spune, dacă ne limităm numai la aceia care erau oameni, că nici un om nu era aşa de remarcabil şi de impresionant ca Saul din Tars. Ca şi Solomon, Saul avea rădăcini ebraice (Filipeni 3.4-6), şi el ocupa o poziţie deosebită în lucrurile religioase, căci el a scris că „înaintam în iudaism mai mult decât mulţi de o vârstă cu mine din naţiunea mea, fiind peste măsură de zelos pentru tradiţiile părinţilor mei” (Galateni 1.14). Şi el este un om cu aptitudini morale excelente.
| |||
|
... când a venit ISUS în casa mea - William McDonald | |||
Publicăm acest articol deoarece într-un mod spiritual el arată clar asemănarea tot mai mult cu lumea a creştinilor evanghelici şi îndeamnă la un devotament faţă de Domnul Isus cu inima neîmpărţită.
| |||
|
Duci tu o "viaţă dublă"? - Algernon James Pollock | |||
Verset călăuzitor: Galateni 6.7
Poate un creştin credincios să trăiască o viaţă dublă? Cu regret este nu numai imposibil, ci realmente mulţi creştini credincioşi trăiesc o viaţă dublă, în mod deosebit tinerii. Sunt mulţi tineri care fără îndoială sunt copii ai lui Dumnezeu, care până acum posedă numai o profunzime redusă a lucrării lui Dumnezeu în ei. Aceştia sunt în pericol să ducă o viaţă dublă.
Ce înseamnă să duci o viaţă dublă?, s-ar putea întreba. Deci, cei care cred au două naturi. Una este carnea, răul de nedescris, care poate face numai rău; cealaltă natură este natura nouă, şi orice dorinţă a acestei naturi descinde din Dumnezeu şi este orientată spre sfinţenie şi adevăr.
| |||
|
Încrederea - Botschafter des Heils in Christo | |||
Încrederea
„Încredere” – ce cuvânt scump, familiar! Cât de frumoasă este încrederea liniștită, netulburată între mamă și copil, între soț și soție, între prieten și prieten, și relația sufletească a credinciosului cu Dumnezeul și Tatăl său în Hristos Isus, Domnul său, care depășește în strălucire cu mult toate acestea! În vremea aceasta serioasă de neliniște, să călătorim spre casa Tatălui de mână cu un Tată credincios, puternic, sub protecția ochiului Său vigilent și în îngrijirea inimii Sale iubitoare, delicate, în toată liniștea, în pace adâncă – ne putem imagina ceva mai plăcut?
| |||
|
Jugul nepotrivit - Charles Haddon Mackintosh | |||
Versete călăuzitoare: 2 Corinteni 6.14-18
Printre numeroasele piedici care stau în calea unei consacrări totale a inimii pentru Hristos, de cele mai multe ori „jugul nepotrivit” ocupă un loc foarte proeminent. Putem privi „jugul nepotrivit” sub patru aspecte diferite. Există un jug nepotrivit în căsătorie, un jug nepotrivit în parteneriatul în afaceri, un jug nepotrivit religios și un jug nepotrivit în filantropia generală. Unii sunt înclinați să încadreze jugul din 2 Corinteni 6.14 în prima categorie; dar apostolul nu face o astfel de îngrădire. El spune numai: „Nu vă înjugați nepotrivit cu cei necredincioși”; el nu descrie mai îndeaproape caracterul sau subiectul acelui jug, și de aceea suntem îndreptăţiţi să folosim locul acesta în sens mai larg, în timp ce aplicăm severitatea lui direct la orice formă de jug nepotrivit
| |||
|
"Când [Moise] s-a făcut mare" - Algernon James Pollock | |||
Versete călăuzitoare: Evrei 11.24-27
Nu există nici o altă perioadă din viaţă, care să fie umplută până la refuz cu posibilităţi pentru bine sau rău, decât timpul „când noi ne-am făcut mari”. Ca şi copii avem pe alţii care decid asupra noastră şi partea noastră este să ascultăm de părinţi şi de învăţători. Dar când am ajuns la o anumită vârstă, atunci vine timpul în care responsabilitatea stă pe umerii noştri proprii. Este timpul în care fiecare face alegerea pentru ceea ce formează sau distruge viaţa.
| |||
|
Cum pot birui problemele din fiecare zi? - Walter Thomas Turpin | |||
Versete călăuzitoare: Deuteronomul 11
Să observăm în capitolul 11 diferenţa făcută între pustiu şi ţară: „ţara în care treceţi ca s-o stăpâniţi este o ţară cu munţi şi văi, care se adapă din ploaia cerurilor” [Deuteronomul 11.11]. Izvoarele proprii sunt suficiente pentru ea. Sub nici o formă ea nu este dependentă de lucrurile de aici de pe pământ. Izvoarele ei sunt în El Însuşi. Ea „se adapă din ploaia cerurilor”. Ea este o „ţară de care îngrijeşte Domnul Dumnezeul tău; ochii Domnului Dumnezeului tău sunt neîncetat asupra ei, de la începutul anului până la sfârşitul anului” [Deuteronomul 11.12].
| |||
|
O "cântare a bucuriei" - Walter Gschwind | |||
Verset călăuzitor: Psalmul 30.5
Psalmul 30.5: Seara vine plânsul, iar dimineaţa vine veselia.
În înţelepciunea Sa Creatorul a făcut lucrurile aşa fel ca după fiecare zi de lucru obositoare să urmeze o noapte, pentru ca omul prin odihnă să poată aduna puteri noi pentru ziua următoare. El a dat soarele şi luna pe bolta cerului, ca să dea lumină pământului, pentru ca ele să stăpânească asupra zilei şi asupra nopţii şi ca să despartă lumina de întuneric (Geneza 1.17,18). Acestea El le-a considerat „bune”, şi ele trebuie să rămână aşa atâta timp cât există pământul:
| |||
|
Fapte şi cuvinte spre onoarea lui Dumnezeu - André Gibert | |||
Versete călăuzitoare: 2 Tesaloniceni 2.16,17
2 Tesaloniceni 2.16,17: Domnul nostru Isus Hristos şi Dumnezeu şi Tatăl nostru, care ne-a iubit … să vă întărească în orice faptă şi cuvânt bun.
| |||
|
Examene finale: Ce urmează? - Paul Wilson | |||
Examene finale – Ce urmează? Un cuvânt (nu numai) pentru tinerii creştini credincioşi
În luna aceasta dorim să ne adresăm în mod deosebit vouă cititorilor tineri, căci vara aduce cu sine schimbări importante în viaţa voastră.
| |||
|
Urmările iertării - Harold Primrose Barker | |||
Versete călăuzitoare: Luca 5.18-35
Ce crezi tu, a primit cel paralizat din Luca 5.18-35 ceea ce Domnul i-a spus, când a zis: „Iertate-ţi sunt păcatele tale”? Care ar fi răspunsul tău? Ai spune tu: mulţumesc lui Dumnezeu că ceea ce a fost atunci valabil pentru cel paralizat este valabil acum şi pentru mine, căci şi pentru mine sunt valabile cuvintele „Iertate-ţi sunt păcatele tale”? – Dacă poţi spune aceasta, atunci mesajul acesta este pentru tine.
| |||
|
Modele pentru slujitorii credincioşi (fideli) - David R. Reid | |||
Versete călăuzitoare: 2 Timotei 2.3-6
Atletul trebuie nu numai să se antreneze disciplinat, ci şi să alerge disciplinat. El trebuie să ia parte la concursul de alergări conform regulilor concursului, la fel cum el trebuie să respecte şi regulile de antrenament. Imaginează-ţi un alergător grec care este pe pistă într-un stadion arhiplin, ca să facă ultimele ture ale cursei de maraton. Când el a ajuns la ultima curbă a ultimei runde el este la numai 25 metri în urma primului alergător. El îşi dă seama ...
| |||
|
De ce nu iei încă parte la frângerea pâinii? - Harold Primrose Barker | |||
1 Corinteni 11.24: Faceţi aceasta spre amintirea Mea.
Desigur ne bucurăm când cineva se gândeşte la noi. Ne-ar durea dacă am şti că prietenii noştri niciodată nu se gândesc la noi, atunci când nu suntem alături de ei. „Poporul meu nu-şi mai aminteşte de mine”, a spus o împărăteasă belgiană de odinioară, „este timpul să plec”. Acestea au fost ultimele ei cuvinte. Inima ei era zdrobită, pentru că aceia care odinioară erau alături de ea au uitat-o.
| |||
|
Să cunoşti pe Hristos - Edward Dennett | |||
Să cunoşti pe Hristos „Hristos este totul”
Dumnezeu în harul Său a păstrat orice binecuvântare pentru noi în Hristos. Fără Hristos nu avem nimic, decât numai păcatele noastre; cu Hristos avem totul şi de aceea nu avem nevoie de nimic altceva pe lângă Hristos. Apostolul exprimă aceasta în felul următor: „… toate sunt ale voastre; şi voi, ai lui Hristos, iar Hristos, al lui Dumnezeu” (1 Corinteni 3.22,23).
| |||
|
"Faceţi comerţ până când vin" - Thomas Blackburn Baines | |||
„Faceţi comerţ, până când vin”
Versete călăuzitoare: Luca 19.11-27
| |||
|
Vrem să dansăm şi să fim veseli - Stephan Isenberg | |||
Vrem să dansăm şi să fim veseli … Este păcat, să dansezi?
Versete călăuzitoare: Marcu 6.21,22; Luca 15.25; 2 Samuel 6.14-16
| |||
|
Dezamăgire în slujba pentru Domnul ...?! - Autor necunoscut | |||
Dezamăgire în slujba pentru Domnul …?! Timpurile lui Ieremia
Versete călăuzitoare: Ieremia 42
| |||
|
Poţi tu apărea înaintea gloriei lui Dumnezeu? - B. W. | |||
Versete călăuzitoare: Romani 3.23: Isaia 6
Niciunul nu va găsi vreo greutate să înţeleagă prima parte a acestui pasaj biblic. Faptul că toţi au păcătuit este o realitate pe care o recunoaşte fiecare. Nimeni nu este aşa de neştiutor, ca s-o tăgăduiască. Nici omul cel mai mulţumit cu sine însuşi nu va ezita să ocupe locul sub sentinţa „toţi au păcătuit”. Dar cum stau lucrurile cu partea a doua: „şi nu ajung la gloria lui Dumnezeu”? Ce înseamnă aceste cuvinte? Este uşor de înţeles că uneori nu se împlinesc anumite obligaţii şi că în ceea ce priveşte dreptatea, pe care o cer cele zece porunci, de asemenea nu este greu de înţeles, dar înseamnă aceasta că noi nu ajungem la gloria lui Dumnezeu? Aici este dată o linie nouă de ghidare, un etalon nou. Dar cum putem s-o găsim?
| |||
|
Însuşirile unui slujitor - Autor necunoscut | |||
Însuşirile unui slujitor Lecţii importante şi nu foarte uşoare pentru slujitori
Versete călăuzitoare: Ioan .6-23; 3.26-30
Introducere
Vrem să analizăm unele gânduri referitoare la însuşirile unui adevărat slujitor, aşa cum noi le găsim în Ioan Botezătorul - însuşirii care ar trebui să marcheze tot mai mult viaţa noastră şi slujirea noastră.
| |||
|
Semnele dragostei dintâi | |||
»Du-te și strigă la urechile cetății Ierusalimului: „Așa vorbește Domnul Dumnezeu: Mi-aduc aminte încă de dragostea pe care o aveai când erai tânără, de iubirea ta când erai logodită, când Mă urmai în pustie, într-un pământ nesemănat.”« (Ieremia 2,2) »Roada Duhului este: dragostea, bucuria, pacea, îndelunga răbdare, bunătatea, facerea de bine, credincioșia, blândețea, înfrânarea poftelor. Împotriva acestor lucruri nu este lege.« (Galateni 5,22-23) Când este vorba despre roada Duhului, dragostea ocupă primul loc, iar »ținta poruncii este dragostea, care vine dintr-o inimă curată, dintr-un cuget bun și dintr-o credință neprefăcută.« (1 Timotei 1,5) Nu este greu să înțelegem că dragostea este prima și cea mai importantă virtute creștină, fără de care toate celelalte n-au nicio valoare, chiar dacă ar fi vorba despre credința care mută munții sau înviază morții. (1 Corinteni 13) Acolo unde se găsește dragostea, adică dragostea după gândurile lui Dumnezeu, acolo și toate celelalte conviețuiesc într-o frumoasă armonie. Ea este rădăcina, izvorul și impulsul care naște totul. [Nu este nevoie să precizăm că aici nu este vorba despre ceea ce lumea numește ‚dragoste’ (relațiile sexuale). Este un abuz îngrozitor la adresa lucrurilor sfinte când cineva vorbește despre ‚dragostea liberă’, înțelegând prin aceasta ‚curvie’.] | |||
|
Izbăvirea | |||
»Astfel dar, deoarece copiii sunt părtași sângelui și cărnii, tot așa și El Însuși a fost deopotrivă părtaș la ele, pentru ca, prin moarte, să nimicească pe cel ce are puterea morții, adică pe diavolul și să izbăvească pe toți aceia, care prin frica morții erau supuși robiei toată viața lor.« (Evrei 2,14-15) »El ia aminte la rugăciunea nevoiașului și nu-i nesocotește rugăciunea. Să se scrie lucrul acesta pentru neamul de oameni care va veni și poporul care se va naște (un popor nou), să laude pe Domnul! Căci El privește din înălțimea sfințeniei lui; Domnul privește din ceruri pe pământ, ca să audă gemetele prinșilor de război și să izbăvească pe fiii morții.« (Psalmul 102,17-20) Cu aceste cuvinte a scos psalmistul în evidență ceea ce a împlinit Domnul Isus în mod așa de minunat și ceea ce vrea să spună citatul de mai sus din Epistola către Evrei: izbăvirea fiilor morții din prinsoare și robie. Toți oamenii sunt din natura lor fii ai morții, dați morții, prizonierii unei puteri întunecate care-i silește să-i slujească. | |||
|
Naşterea din nou | |||
CE ESTE NAȘTEREA DIN NOU? Cuvântul lui Dumnezeu din Evanghelia după Ioan capitolul 3 este solemn pentru fiecare sărman păcătos din această lume: „Dacă un om nu se naște din nou nu poate vedea Împărăția lui Dumnezeu“ (Ioan 3.3). Cuvântul taie la rădăcina lor toate pretențiile, religia și propria dreptate a omului. Cititorule, dacă vrei să-L vezi pe Dumnezeu altfel decât ca pe un drept Judecător, dacă vrei să petreci o veșnicie în prezența Sa unde este belșug de bucurie, dacă vrei să fi scăpat de o veșnicie de nenorocire cu cei osândiți cu diavolul și îngerii săi, „trebuie să te naști din nou“. Oprește-te, te rog și cântărește bine, căci de acest adevăr este legată soarta veșnică a sufletului tău. Dacă vorbim despre cer și despre ceea ce ești înaintea lui Dumnezeu, atunci ești un PĂCĂTOS, indiferent cine ești, în ce stare sau în ce poziție te găsești astăzi. Înaintea ochilor Săi, „nu este nici o deosebire, căci toți au păcătuit și sunt lipsiți de slava lui Dumnezeu“ (Romani 3.22-23). Oameni morali sau imorali, religioși sau profani, cumpătați sau neînfrânați, oameni cinstiți sau ticăloși, tineri sau bătrâni, savanți sau neînvățați, bogați sau săraci, cei mari sau cei de pe treapta de jos, TOȚI sunt egali înaintea lui Dumnezeu, adică păcătoși. Dacă vrei să-L vezi pe Dumnezeu în lumină și să locuiești cu El pentru totdeauna, „trebuie să te naști din nou“. | |||
|